SEO versus Adwords adverteren tips

Je kunt er niet naast kijken: het valt de laatste tijd meer en meer op, de advertenties die je bovenaan de homepage van een zoekmachine kunt vinden. Dit zijn voorbeelden van Adwords advertenties die in het gedeelte gesponsorde links bovenaan de zoekresultaten komen te staan. Op deze manier kun je er alvast zeker van zijn dat je advertentie zeer zeker opgemerkt wordt, en door mensen die het verschil niet merken tussen de zoekresultaten en de advertenties, zal je advertentie (in dit geval, de link naar de site van jouw bedrijf) zeker gelezen worden, waardoor de kans groter wordt dat je bedrijf of dienst ook in overweging genomen wordt door de potentiƫle klant in kwestie.

Tip: Zoekmachine optimalisatie uitbesteden / Zoekmachine marketing uitbesteden

Hoe werkt het?

Het is eigenlijk vrij eenvoudig: je maakt een advertentie en daarvoor ga je op zoek naar zoekwoorden, net als bij Zoekwoord Optimalisatie of SEO het geval is. Voor het geval dit niet duidelijk is: een zoekwoord is een woord dat door internetgebruikers gebruikt wordt om bijvoorbeeld jouw bedrijf op te zoeken. Het is meestal een woord dat relevant is voor jouw bedrijf of bedrijfstak.

Aanbevolen: Zoekmachine marketing specialist / Online marketeer freelance

Doelgericht te werk gaan

U kunt het meeste profijt halen uit Google Adwords wanneer u doelgericht tewerk gaat en u richt op de mensen die op Google zoeken. Was u al op de hoogte van het feit dat u uw advertenties kunt bewerken en aanpassen totdat u het gewenste resultaat krijgt? Een van de beste tips om met Adwords te adverteren is volgens ons gebruik te maken van alle mogelijkheden die u aangeboden krijgt. Ga hiermee zelf aan de slag. Mik met uw Adwords advertenties op een bepaalde taal of land en vergroot zo uw doelpubliek

Uitgelicht: Freelance SEO expert / ZZP SEO specialist

Geen minimale kost vereist om resultaat te bereiken

Een andere belangrijke tip bij het adverteren met Adwords is dat er niet zoiets bestaat als een minimumbedrag aan kosten dat garandeert dat u resultaat kunt bereiken. U betaalt per klik op uw advertentie. Daardoor betaalt u pas wanneer er op uw advertentie geklikt wordt, en bijgevolg dus pas wanneer er een minimaal resultaat behaald werd. Elke klik staat voor een potentiƫle klant. Niet meer en niet minder.

U bepaalt het budget:

Een andere tip die we u willen geven i.v.m. het adverteren met Adwords is de volgende: stel zelf uw budget samen. U bepaalt hoeveel u maximaal uitgeeft aan Adwords. Een voorbeeld: maximum 5 euro per dag, en 10 cent voor iedere klik. U kunt hier zich voor laten helpen door een schatting van het verkeer door Google te laten maken en de keuze van de zoekwoorden. Zo wordt uw budget gemaximaliseerd.